Društveni mediji su veb lokacija ili aplikacija koja omogućava korisnicima da komuniciraju i angažuju se
sa drugima na mreži. Korisnici mogu da dele informacije kao što su objave, slike ili video zapisi, a
korisnici mogu da reaguju kroz različite nivoe angažovanja kao što su komentari, reakcije ili "lajkovi".
Društvene mreže daju mnogo slobode prema tome kako se deca i mladi izražavaju. Važno je razgovarati
o rizicima povezanim sa angažovanjem sa strancima na internetu, davanjem previše ličnih informacija,
deljenjem sadržaja koji mogu biti štetni ili postavljanjem sadržaja koji mogu narušiti nečiju reputaciju.
Diskusija o ovim oblastima može im pomoći da se kreću kroz društvene medije na način koji im
omogućava da iskuse prednosti dok su takođe svesni potencijalnih rizika.
Deca i mladi ljudi mogu da se susretnu sa problemima na internetu koji mogu da izazovu uznemirenost
ili paniku. Uverite se da ste vi ili neko kome verujete na raspolaganju da razgovarate sa njima bez obzira
na problem koji imaju. Pokušajte da im pomognete da reše problem bez izazivanja veće brige i da znaju
gde da idu na dalju podršku ako situacija poziva na to npr. Omogućavanje članovima porodice da se
osećaju samouvereno da istupe za podršku može pomoći unapred
Društveni mediji mogu da ponude mnoge prednosti deci i mladim ljudima tokom celog njihovog razvoja
ali to ponekad može doneti negativne efekte koji mogu rezultirati lošim mentalnim zdravljem ako se ne
upravlja pravilno. Uverite se da su pravila i granice postavljeni kod kuće kako biste se uverili da su
članovi porodice u stanju da se odmakne od društvenih mreža i uživaju u porodičnom vremenu van
mreže. Održavajte zdrav vanmrežni/ onlajn balans i znajte kada da spustite uređaje.